Wat zet je als business to business ondernemer op je website? Overstijg de leuke online folder met deze praktische tips en templates voor je B2B website. Je kunt ze zo overnemen, aanpassen en op je website plaatsen. Je zult zien dat je website daardoor meer waardering krijgt en dat je meer leads vangt en weet te converteren tot klant.
#9. Je nieuwste product of dienst
Ben je van plan om een nieuw product of dienst te introduceren? Maak er dan een nieuwsbericht van, en lanceer je nieuwe product met een actie: mail het nieuwsbericht rond en deel het op social media.
Zo introduceerde RBZ een nieuw financieel dashboard
RBZAccountants en Ondernemersadviseurs heeft een nieuwe dienst ontwikkeld voor haar klanten: een financieel dashboard. Dit hebben we via e-mail, de website en social media geïntroduceerd onder klanten en relaties. De klant krijgt een mail toegestuurd over de nieuwe dienst, inclusief een knop om aan te geven dat men geïnteresseerd is in het nieuwe dashboard. Na klikken komt men op een bedankpagina. Ondertussen wordt een alert verstuurd naar eigenaar Henk, om de interesse telefonisch op te volgen.
Het nieuws wordt tevens op de blog geplaatst, inclusief een cartoon over ondernemer Jan. De cartoon is verzorgd door Dimitri, de vaste cartoonist van de BusinessRocketeer. Het nieuwsartikel wordt naast e-mail ook verspreid via Facebook en LinkedIn.
Hieronder lees je de complete case over RBZ Accountants en Ondernemersadviseurs.
Meer online succes in B2B?
Wil je meer bereiken met je online instrumenten? Zorg er dan voor dat je website echt meedoet in je strategie, dus optimaal samenwerkt met je ‘gewone’ sales én je andere instrumenten. Denk aan e-mail marketing, social media, etc. Wil je weten hoe je in Business to Business meer kunt bereiken met deze digitale instrumenten? Lees dan ook dit artikel:
Over de auteur
Ivo van den Brink
Ivo is digital marketeer en MKB ondernemerscoach. Hij heeft de laatste jaren meer dan 80 MKB ondernemers geholpen met een goed afgestemde internet, marketing en sales strategie.