Wat zet je op je B2B website #7 – Een verhelderende Case-study

Wat zet je als business to business ondernemer op je website? Overstijg de leuke online folder met deze praktische tips en templates voor je B2B website. Je kunt ze zo overnemen, aanpassen en op je website plaatsen. Je zult zien dat je website daardoor meer waardering krijgt en dat je meer leads vangt en weet te converteren tot klant.

#7. Een verhelderende Case-study

We zijn dol op Casestudies en zetten ze vaak in bij onze klanten. Waarom? Omdat ze ontzettend waardevol zijn. Het is een artikel waarin je de toepassing van je product of dienst bij een klant in de praktijk beschrijft. Je schetst de situatie voor en na de toepassing van jouw product of dienst. Het zijn jouw succesverhalen. Je vertelt hoe het is gedaan en wat de aanleiding was. Vervolgens laat je de klant bevestigen wat hij er aan heeft gehad met een mini interview. Je kunt ook jezelf nog interviewen. Het liefst gebruik je er een foto of zelfs een video bij waarin jouw klant aan het werk is met jouw product of dienst. Het is ‘proof of the pudding’ en gaat een stap verder dan de testimonial.

 

De Casuïstiek op Letselschadeherstel.nl

Hieronder lees je hoe Arjan Dokter van Wibbens case-studies toepast om over zijn nieuwe dienst Letselschadeherstel te vertellen. Deze cases worden ook verspreid op LinkedIn en je kunt je er op abonneren, zodat je ze via e-mail krijgt:

Tip: Wil je beter leren schrijven? Lees dan het boek ‘Maak ze gek’ van Aart-Jan van Erkel. Je kunt het schrijven natuurlijk ook uitbesteden aan een schrijver, blogger of marketeer. Textbroker is een superhandige website waar je veel tekstschrijvers, met uiteenlopende specialismen, kunt vinden die jou kunnen helpen. Professionele teksten zijn niet niet meer alleen voorbehouden aan het grootbedrijf, dat is ook in het MKB goed haalbaar.

Meer online succes in B2B?

Wil je meer bereiken met je online instrumenten? Zorg er dan voor dat je website echt meedoet in je strategie, dus optimaal samenwerkt met je ‘gewone’ sales én je andere instrumenten. Denk aan e-mail marketing, social media, etc. Wil je weten hoe je in Business to Business meer kunt bereiken met deze digitale instrumenten? Lees dan ook dit artikel:

Over de auteur

business to business digitale marketing coach Ivo van den Brink

Ivo van den Brink

Ivo is digital marketeer en MKB ondernemerscoach. Hij heeft de laatste jaren meer dan 80 MKB ondernemers geholpen met een goed afgestemde internet, marketing en sales strategie.

Business to business ondernemers strategie website email marketing

Wil jij meer business? Zorg dan voor een digitale BOOST.


LAAT HET ME ZIEN