Hoe Rogert Mulder een compleet nieuwe dienst introduceert bij verzekeraars, voor ondernemers met letselschade

Rogert Mulder is begin dit jaar toegetreden als vennoot in Wibbens Advies. Ze leveren al ruim twintig jaar arbeidsdeskundige diensten, voor grote werkgevers en verzekeraars. Rogert zag direct dat ondernemers met letselschade in een compleet andere situatie terechtkomen dan werknemers: de continuïteit van de onderneming komt namelijk in gevaar. Als je daar niet direct aandacht aan besteedt, dan heeft dat een sterk negatieve invloed op het herstel van de ondernemer én op de schadelast. Rogert wil daarom zijn bedrijfskundige diensten toevoegen aan de arbeidsdeskundige diensten. Business Rocketeer wordt gevraagd om mee te denken. Samen werken we de ‘3D Intake’ uit, voor ondernemers met letselschade. Rogert presenteert deze nieuwe dienst bij een aantal opdrachtgevers en mag direct een tiental 3D Intakes verzorgen. Hoe Rogert dat heeft gedaan? In zes eenvoudige stappen. Dat kun jij ook.

 

Stap 1. Stel je doel

Rogert komt uit een ondernemersfamilie. Als bedrijfskundige kijkt hij van nature naar de ondernemer én zijn onderneming. Continuïteit is van levensbelang. Als de onderneming niet goed draait, dan heeft dat zijn weerslag op de gezondheid van de ondernemer en vice versa. Dat zie je versterkt terug in ondernemers die met letselschade worden geconfronteerd. Daarom kun je je niet beperken tot alleen de medische kant van het letsel. Rogert vroeg zich af:

Hoe kunnen we al in de intake van de ondernemer de bedrijfskundige kant meenemen? En hoe kunnen we de noodzaak hiervan duidelijk overbrengen bij verzekeraars? Kunnen we dit als nieuwe dienst in de markt zetten?

WIB-BKA-Rogert-Mulder-circle
Ik wilde ondernemers met letselschade beter kunnen helpen, door direct naar de continuïteit van de onderneming te kijken. Hiervoor wilde ik een nieuw product bij onze verzekeraars introduceren. 

Stap 2. Maak een Rocket Plan

Om een gestructureerde basis te leggen in de marketing en sales zijn we gaan zitten in een Rocket Plan Traject. Samen zetten we een strategie op om een bedrijfskundige dienst voor ondernemers met letselschade te introduceren:

  • De bedrijfskundige dienst wordt in de markt gezet onder 'Wibbens bedrijfskundig advies';
  • We bedenken samen de '3D Intake' als business alias voor een los product;
  • Via mail, bezoeken, presentaties, de website en LinkedIn gaan we Wibbens bedrijfskundig advies met de 3D Intake introduceren in het bestaande netwerk;
  • De 3D Intake is fixed price als een los product met een aantrekkelijke prijs en korte doorlooptijd af te nemen;
  • We schrijven cases over ondernemers die met de 3D Intake zijn geholpen;
  • We verspreiden deze cases via de website en op LinkedIn;
  • Hiermee trekken we ook andere relaties aan en vergroten we de bekendheid van het nieuwe product.

Stap 3. Richt de instrumenten in

Voor Wibbens bedrijfskundig advies hebben we een variant op de bestaande huisstijl van Wibbens advies gemaakt, met een eigen kleur. Deze is vervolgens als basis gebruikt bij het neerzetten van de website, op wibbensbedrijfskundigadvies.nl.

wibbens rogert mulder case business rocketeer

Om de methode van Wibbens bedrijfskundig advies toe te lichten krijgt de 3D intake een eigen visual en een eigen leadpage.

wibbens rogert mulder 3d intake business rocketeer

De website besteedt veel aandacht aan de beschikbare bedrijfskundige professionals, die - afhankelijk van de situatie van de ondernemer - worden toegevoegd aan het team.

De 3D Intake wordt verder uitgewerkt als een product met een aantal vaste stappen. Het eindresultaat van de 3D Intake is een maatwerkplan van aanpak rondom de ondernemer, om deze te begeleiden naar herstel. Er wordt een mailcampagne voorbereid en een presentatie gemaakt, om zo de bestaande opdrachtgevers te informeren over de nieuwe aanpak.

Stap 4. LAUNCH

De website is live gezet en de opdrachtgevers worden via e-mail en telefonisch contact geïnformeerd over de 3D Intake. Waar mogelijk worden afspraken gemaakt om een presentatie te geven. Wibbens bedrijfskundig advies is in business!

5. Het resultaat

De eerste presentaties zijn gegeven en de reacties zijn positief. Opdrachtgevers zien de noodzaak van de bedrijfskundige aanpak bij ondernemers met letselschade. Ze zijn nieuwsgierig naar het resultaat van de nieuwe 3D Intake. Voor diverse opdrachtgevers worden meteen een tiental 3D Intakes uitgevoerd. De aanpak bewijst zich: de doorlooptijden zijn kort, zodat de betrokken ondernemers ook snel praktische bedrijfskundige hulp krijgen in hun onderneming. De continuïteit van hun onderneming is hierdoor beter gewaarborgd. Hiermee weten de verzekeraars, in samenwerking met Wibbens, daadwerkelijk te voorkomen dat het herstel van de betrokken ondernemers vertraging oploopt. Ook weten zij op deze manier de schadelast te beperken. De introductie van het nieuwe Wibbens bedrijfskundig advies en de 3D Intake als los product is daarmee succesvol.

WIB-BKA-Rogert-Mulder-circle
De reacties zijn positief, we hebben direct een tiental 3D Intakes mogen doen. De introductie van onze nieuwe dienst is succesvol verlopen. 

Stap 6. Continue aandacht voor relaties

We zijn nog bezig met het schrijven van extra klantcases. Deze zullen worden gedeeld via LinkedIn en in nieuwsbrieven. Zo kunnen we opdrachtgevers blijvend informeren over de noodzaak van bedrijfskundig advies bij ondernemers met letselschade. De aandacht voor deze dienst zal zo niet verslappen. Het houdt tevens de drempel laag om een 3D Intake te boeken.

Business to business ondernemers strategie digitale marketing lead generatie

De introductie van Wibbens bedrijfskundig advies is succesvol verlopen. De website met de 3D Intake zorgde direct voor duidelijkheid. Omdat de website uitgebreid aandacht besteedt aan de zorgvuldige aanpak en senioriteit van de betrokken adviseurs, kon deze nieuwe dienst direct worden neergezet als een volwassen dienst. Dat is van groot belang als je een nieuwe dienst introduceert bij grote opdrachtgevers met een kritische blik. Rogert staat met al zijn ervaring garant voor goede resultaten en continuïteit bij de betrokken ondernemers. 

Over de organisatie:
Wibbens bedrijfskundig advies helpt ondernemers met letselschade. Ze bewaken direct de continuïteit van de onderneming en laten de ondernemer weer ondernemen. Zo zorgen ze samen met de verzekeraar voor een zorgvuldige afwikkeling en daardoor een beperkte schadelast.

Aantal specialisten: 7

Gratis e-book

Hoe je makkelijk nieuwe zakelijke klanten krijgt zonder lastige salestrajecten

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers Raket

Waarom het wachten op aanvragen slecht is voor jou en je bedrijf... en wat je daarvoor in de plaats kunt doen

Hoe je uit het niets nieuwe relaties kunt benaderen én een klantrelatie kunt starten, ook als je geen verkoper bent

Wanneer het slim is om je product of dienst gewoon weg te geven

Wat je juist niet moet doen in het begin van een zakelijke relatie... ook al zweren vele verkopers hierbij

"Lekker boekje!"
Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'

15585

Gratis eBoek 

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers

De Grootste Valkuil - Harde lessen - De Ontdekking - Taart vs Muffins - Case KantoorMakeOvers - 7 Stappen naar slimme B2B marketing en sales - BONUS: het B2B Marketing en Sales Vliegwiel

"Lekker boekje!"

Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'