Hoe Judith Runsink professionals helpt hun DROOM te DOEN

Zes jaar geleden gooide Judith Runsink het roer om: ze nam ontslag, investeerde flink in zichzelf en begon Triffid - The Dream Company. Haar Droomdagen slaan aan en ook haar retraites naar Ibiza en Barcelona worden enorm gewaardeerd. Want ze komt snel tot de kern: JOUW DROOM. Ondertussen heeft ze duizenden volgers op social media. Nu wil ze echt doorgroeien en ik mag meedenken. Samen werken we de ‘Doe Je Droom’-methode uit: een trainingsprogramma van Dromen naar Doelen naar Doen. Binnen no-time heeft Judith 55 inschrijvingen vanuit de Gemeente Groningen op een live-'expeditie’ waarin je kunt kennismaken met het aanbod.

Hoe ze dat heeft gedaan? In zes eenvoudige stappen. Dat kun jij ook:

Stap 1. Stel je doel

Vind jij je leven belangrijk? De meeste mensen beantwoorden dit volmondig met JA. En toch zijn er hele volksstammen die volledig op de automatische piloot leven. Judith Runsink heeft hier haar werk van gemaakt: ze helpt mensen om te dromen! Daarin was ze al heel succesvol: ze helpt mensen met haar individuele droomdagen en ze organiseerde vanuit haar bedrijf Triffid regelmatig groepsretraites naar Ibiza en Barcelona. Op Instagram, Facebook en Twitter inspireert ze duizenden volgers. Judith wilde haar programma verder uitwerken: een stap verder dan dromen en meer gebruik maken groepsdynamiek. De marketing en sales instrumenten van Triffid moeten hier gestructureerd op worden ingericht.

Ze vroeg zich af:

judith-runsink-triffid
Mijn Droomdagen en retraites waren mooi gelukt, tijd om een stap verder te gaan als ondernemer! Hoe kan ik mijn klanten na de droomdag verder helpen? En hoe kan ik mijn doelgroep makkelijker kennis laten maken met mijn trainingen? En daarna beter in contact blijven?
Judith Runsink - Triffid

Stap 2. Maak een Rocket Plan

Judith en ik zijn gaan zitten in een tweetal Rocket Sessies. Binnen anderhalve week hadden we samen een nieuwe strategie uitgewerkt:

  • Judith gaat veel verder dan dromen faciliteren, ze begeleidt haar klanten ook naar de realisatie ervan;
  • We bedenken samen het Doe Je Droom Traject: van Dromen, naar Doelen, naar Doen. Judith begeleidt je bij iedere stap met meerdere (bewezen) trainingsvormen;
  • Judith biedt zowel individuele- als groepstrajecten op een geweldig inspirerende locatie: de Doe Je Droom Boerderij in Langelo;
  • De trajecten worden aangeboden via opleidingsprogramma’s van grote organisaties;
  • Het bestaande netwerk van Judith wordt met een mail/social media campagne geïnformeerd over het nieuwe aanbod;
  • Ter kennismaking verzorgt Judith ‘expedities’: kleine events waarin je een voorproefje krijgt op het traject;
  • Vanaf dit moment word je continue geïnspireerd met zogenaamde ‘Droomstootjes’: kleine, inspirerende verhalen en tips over hoe je (veel) meer uit je leven kunt halen;
  • We verspreiden de Droomstootjes via e-mail automation, de website, Instagram, Facebook en LinkedIn;
  • De Droomstootjes bevatten ook informatie over komende expedities en ‘last-minute’ plaatsen in groepstrajecten;
  • Hiermee trekken we ook andere relaties aan en vergroten we de bekendheid van de Doe Je Droom methode.

Stap 3. Richt de instrumenten in

Voor Triffid hebben we de bestaande website aangepast met de nieuwe propositie. Judith had al een shitload aan blogposts en dat kan heel goed worden hergebruikt. Hiervoor hebben we de knallende kleuren gebruikt uit de (mooie) huisstijl die eerder al door Dizain was gemaakt.

Het Doe Je Droom Traject krijgt een eigen salespagina. Deze wordt tevens als aparte pagina neergezet voor organisaties waar Judith op dat moment een expeditie verzorgt en inschrijvingen gaat krijgen.

De salespagina is opgebouwd volgens een bewezen structuur, waarbij de lezer de volgende stappen doorloopt:

  1. aandacht trekken
  2. probleem identificeren
  3. probleem verduidelijken
  4. uitleggen wat aanbod met je doet
  5. autoriteit bevestigen
  6. uitleggen hoe aanbod werkt
  7. aanbod doen
  8. garantie geven
  9. aanbod herhalen
  10. waarschuwen voor 'niets doen'
  11. laatste aanbieding
  12. social proof

Hiermee zorg je dat je de voordelen van het aanbod voor de lezer prioriteit geeft en pas veel later de 'techniek' van het aanbod behandelt: een veelgemaakte fout in B2B waardoor je doelgroep enorm kan afknappen.

Voor de Droomstootjes is een afgeschermde selectie van het blog gebruikt, met een eigen layout. Op deze pagina krijg je een 'sneakpeek' van 3 droomstootjes. Je kunt je daar vervolgens inschrijven op een serie Droomstootjes (opt-in), die je wekelijks in je mailbox ontvangt. Deze automatisering is ingericht in ActiveCampaign.

Voor de expedities wordt een aparte landingspagina gemaakt voor de aanwezigen. Judith geeft tijdens de expeditie aan dat je de presentatie en sheets nog even kunt bekijken op 'doejedroom.nl'. Zo'n apart domein werkt heel goed omdat het makkelijk te onthouden is. Bezoekers kunnen de informatie zo even op hun mobiel bekijken. Bijkomend voordeel is dat deze aparte landingspagina meerdere links heeft naar de website: goed voor je positie in Google.

Er wordt een gecombineerde mail/social media campagne voorbereid om het bestaande netwerk te informeren over de nieuwe website, het nieuwe Doe Je Droom Traject en de Droomstootjes.

Stap 4. LAUNCH

De website is live gezet en Judith concentreert zich allereerst op expedities voor een aantal grote organisaties. Hiermee heeft ze toegang tot duizenden potentiële klanten. Het Doe Je Droom Traject is officieel gelanceerd!

5. Het resultaat

De eerste expeditie, voor de Gemeente Groningen, wordt gehouden in de Wolkenfabriek. Deze staat gepland in oktober en was binnen een week volgeboekt met 30 deelnemers! De wachtlijst stroomde ook snel vol, waardoor besloten werd de capaciteit naar 50 man te vergroten. Zelfs daarna stonden er nog mensen op de wachtlijst! Diverse grote organisaties, met de Gemeente Groningen als voortrekker, reageren positief op het Doe Je Droom Traject: medewerkers kunnen zo hun dromen en talenten niet alleen ontdekken, maar het ook stap voor stap implementeren in hun dagelijks werk en leven. De expedities helpen hier aan mee: medewerkers kunnen op een laagdrempelige manier kennismaken en uiteindelijk een gedegen keuze maken of ze hierin willen investeren.

judith-runsink-triffid

We zijn nog maar net begonnen, maar het Doe Je Droom Traject slaat meteen aan: de eerste expeditie levert direct 55 aanmeldingen op, terwijl we in eerste instantie maar 30 plaatsen hadden. Ongelofelijk toch?

Judith Runsink - Triffid

Stap 6. Continue aandacht voor relaties

Iedereen die niet meteen de knoop doorhakt om een Doe Je Droom Traject te volgen blijft in contact dankzij de inspirerende Droomstootjes. Hierdoor blijft de prille relatie warm. De Droomstootjes bevatten ook informatie over ‘lastminute’ plaatsen in bijna-volle groepstrajecten. Hierdoor blijft de drempel laag om later een op een traject in te stappen.

Business to business ondernemers strategie digitale marketing lead generatie

De introductie van het Doe Je Droom Traject is nog in volle gang en is nu al veelbelovend. De volgeboekte expeditie maakt duidelijk dat het Traject flink wat interesse opwekt. We zijn heel benieuwd hoeveel mensen uiteindelijk beslissen om een Doe Je Droom Traject te gaan volgen. Judith heeft gelukkig meer dan genoeg ervaring en tools om al deze mensen niet alleen de droom van hun leven te laten ontdekken, maar er ook voor te zorgen dat deze droom echt wordt gerealiseerd!

Over de organisatie:

Triffid helpt je met het vinden van je dromen. Hoe zonde is het dan om het daarbij te laten... Daarom helpt Judith Runsink je met de Doe Je Droom Methode om je dromen ook daadwerkelijk om te zetten in echt dóen.

Gratis e-book

Hoe je makkelijk nieuwe zakelijke klanten krijgt zonder lastige salestrajecten

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers Raket

Waarom het wachten op aanvragen slecht is voor jou en je bedrijf... en wat je daarvoor in de plaats kunt doen

Hoe je uit het niets nieuwe relaties kunt benaderen én een klantrelatie kunt starten, ook als je geen verkoper bent

Wanneer het slim is om je product of dienst gewoon weg te geven

Wat je juist niet moet doen in het begin van een zakelijke relatie... ook al zweren vele verkopers hierbij

"Lekker boekje!"
Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'

15585

Gratis eBoek 

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers

De Grootste Valkuil - Harde lessen - De Ontdekking - Taart vs Muffins - Case KantoorMakeOvers - 7 Stappen naar slimme B2B marketing en sales - BONUS: het B2B Marketing en Sales Vliegwiel

"Lekker boekje!"

Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'