Hoe de Blockchain Realisten nieuwe opdrachten krijgen uit een lezing

Ronald Mulder en Lykle de Vries zijn doorgebroken op het gebied van Blockchain technologie. Lykle staat elke week voor volle zalen en de publicaties van Ronald worden veel gelezen. Ze zochten meer structuur in hun business-model. We bedenken samen ‘de BlockchainRealisten’ en zetten een digitale actie op waarmee interesse vanuit de zaal wordt gekanaliseerd naar workshops. Na een aantal presentaties zien we de mailinglist groeien en komen de eerste aanvragen binnen. Bijzonder: deze actie blijft continue draaien, als een machine. Leer in 6 eenvoudige stappen hoe jij dit ook kunt bereiken.

 

Stap 1. Stel je doel

Ronald Mulder en Lykle de Vries zijn definitief doorgebroken op het gebied van Blockchain technologie. Hun kennis is gewild. Lykle staat elke week wel een paar keer voor een volle zaal. En de publicaties van Ronald worden veel gelezen en gretig geciteerd. Een geweldig resultaat voor deze ondernemers, om zoveel mensen warm te krijgen voor deze nieuwe technologie. Veel mensen vragen zich af wat zij binnen hun organisatie met blockchain kunnen bereiken. Lykle en Ronald willen hen daar graag bij helpen, maar misten de structuur om opvolging te geven aan deze vraag. Ze vroegen zich af:

Hoe kunnen we geïnteresseerde toehoorders en lezers verder helpen op het gebied van blockchain? En hoe kunnen we dit gestructureerd aanpakken?

download
‘We worden veel gevraagd om te spreken over Blockchain technologie. Mensen in de zaal beginnen echt na te denken over de mogelijkheden voor hun organisatie. Ze willen dan graag een stap verder, maar dat pakken we nog niet gestructureerd genoeg op’.
Ronald Mulder - Blockchain Realisten

Stap 2. Maak een Rocket Plan

Om meer structuur aan te brengen in de marketing en sales zijn we gaan zitten in een Rocket Plan Traject. Samen bedachten we de volgende strategie:

  • We hadden een sterke Business Alias nodig, waarmee de mannen zichzelf sterk kunnen introduceren. Uit de Namensessie komt ‘De BlockchainRealisten’
  • Een Minipitch, die in een paar zinnen duidelijk maakt wat hun meerwaarde is: De Blockchain Revolutie brengt een enorme hype met zich mee, met sterk overspannen verwachtingen. Wij halen de hype eraf en laten je zien wat wel en wat niet kan. Samen onderzoeken we écht kansrijke toepassingen in jouw organisatie.
  • Na een presentatie willen vele toehoorders nog even de presentatie van Lykle bekijken of downloaden. Dat gaan we klaarzetten op een makkelijk te onthouden domein: blockchainpresentatie.nl. Die is nog vrij en leggen we meteen vast.
  • Lykle laat nog tijdens de presentatie deze URL zien.
  • Men wil vaak verder geïnformeerd worden. Het blog van Ronald staat vol waardevolle cases, white papers, blogs, video’s, etc. Dus zetten we een rijk gevulde bibliotheek open waarin je vrij mag grasduinen.
  • En je kunt je opgeven voor een twee wekelijks per email toegezonden artikel over blockchain.
  • Nu moeten we voorkomen dat geïnteresseerden alsnog in complex maatwerk terecht komen. We bedenken een format voor een kennis-sessie en een workshop die je zo kunt boeken.
  • De organisatie weet na een workshop precies wat kansrijke blockchain projecten kunnen zijn en wat het hun kan opleveren.
  • Wil men daarna concreet aan de slag, dan kan een pilot worden geoffreerd, waarin de meest kansrijke projecten worden uitgewerkt naar een blauwdruk.
images
Tot nu toe zag ik mezelf als Blockchain Evangelist. Maar ik wil mensen juist door de hype heen laten kijken. En dan moet je gewoon kritisch zijn. Ik ben dus een Blockchain Realist. Die klopt helemaal’.
Lykle de Vries - Blockchain Realisten

Stap 3. Richt de instrumenten in

Er wordt een mooie nieuwe huisstijl gemaakt voor de BlockchainRealisten, door Sebasvandenbrink.nl. Deze past perfect bij het realisme wat Ronald en Lykle willen uitdragen.

We maken een landingspagina op blockchainpresentatie.nl in Instapage. Daar kun je de slides bekijken, een opgenomen presentatie afspelen en een uitlegvideo over blockchain bekijken.

Op blockchainpresentatie.nl kun je je ook inschrijven voor publicaties van Ronald over blockchain. Je krijgt dan in totaal vier artikelen toegezonden, elk met twee weken tussenruimte. Deze mail automatisering maken we in ActiveCampaign.

Business to business ondernemer blockchain realisten leads genereren landingspagina leadpage

We maken ook een kleine mobiele pagina, waarmee Lykle heel gemakkelijk even één op één de presentatie-URL kan nazenden, bijvoorbeeld tijdens een gesprek na de presentatie.

In de mails wordt onder elk artikel de mogelijkheid van een workshop genoemd, klik je hierop dan kom je op de landingspagina workshopblockchain.nl (Instapage). Hier kun je een offerte voor een workshop aanvragen, die je direct via mail toegezonden krijgt (automatisering in ActiveCampaign).

Alle mails, automatiseringen en de opslag van gegevens zijn direct GDPR proof, hier wordt ook meteen een privacy policy voor aangemaakt.

br-presentatie-sturen

We maken een nieuwe website, met ruim aandacht voor de kennisartikelen en de nieuwe - gestructureerde - diensten. De website is gekoppeld aan Twitter en LinkedIn, de artikelen worden daar nu ook gedeeld op nieuwe BlockchainRealisten accounts. Op de website kun je niet alleen een offerte opvragen voor een workshop, maar ook voor een presentatie van Lykle. Ook deze krijg je direct via mail toegezonden (met ActiveCampaign).

Van iedere offerte aanvraag krijgen de mannen een alert in de mailbox, om de aanvraag telefonisch op te volgen.

Lukt het om met deze gestructureerde aanpak geïnteresseerde organisaties concreet verder te helpen met blockchain?

business-rocketeer-blockchain-realisten-case-email-online-marketing

Stap 4. LAUNCH

De landingspagina’s blockchainpresentatie.nl en workshopblockchain.nl zijn als eerste online gezet (zie de voorbeelden). Lykle noemt de presentatiepagina eind januari voor het eerst als mogelijkheid om alles nog even na te lezen. Daarna is de website live gezet en zijn de social media accounts aangemaakt. De eerste artikelen worden er gedeeld.

blockchain-realisten-business-rocketeer-workshop

Stap 5. Het resultaat

Na de eerste presentatie volgen direct de eerste inschrijvingen op de 2-wekelijkse artikelen. Na een aantal presentaties zien we de mailinglist groeien en komen de eerste aanvragen voor workshops binnen.

images

'Ik zie dat het werkt: na een aantal presentaties zagen we de mailinglijst groeien, en kwamen de eerste aanvragen binnen’.

Lykle de Vries - Blockchain Realisten

Stap 6. Laat de machine draaien

De BlockchainRealisten verzorgen iedere week wel een presentatie. Alle digitale instrumenten staan klaar om de interesse daarna op te vangen en verder te helpen met workshops en sessies. Het enige wat Ronald en Lykle daarvoor hoeven te doen is presentaties geven, verwijzen naar de presentatiepagina en de interesse vervolgens consequent opvolgen. De online instrumenten leveren dit jaar en ook de komende jaren continue geïnteresseerde organisaties op, die een stap verder willen met blockchain technologie.

Business to business ondernemers strategie digitale marketing lead generatie

De digitale instrumenten van de BlockchainRealisten leveren meer leads op dan traditionele marketing en sales. Zolang Ronald en Lykle presentaties geven en het systeem gebruiken, zal het dit jaar en ook de komende jaren opdrachten opleveren. Het neerzetten van de digitale marketing instrumenten kostte eenmalig 6000 euro, en een paar tientjes per maand aan software abonnementen. Organisatorisch hoefden Ronald en Lykle niet veel te veranderen om deze extra business te kunnen realiseren: ze geven immers nog steeds presentaties, schrijven artikelen en verzorgen workshops. En daar hoeven ze geen ingewikkelde offertes meer voor te schrijven.

Over de organisatie:
De BlockchainRealisten zijn onderdeel van ThesisOne. Ze hebben ondertussen enkele grote namen zoals bijvoorbeeld Schiphol, Rabobank,Van Wijnen en enkele Ministeries geholpen met hun BlockchainRealisme. Ze zijn hard op weg om één van de meest toonaangevende dienstverleners op het gebied van Blockchain Technologie te worden.

Aantal fte: 2

Gratis e-book

Hoe je makkelijk nieuwe zakelijke klanten krijgt zonder lastige salestrajecten

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers Raket

Waarom het wachten op aanvragen slecht is voor jou en je bedrijf... en wat je daarvoor in de plaats kunt doen

Hoe je uit het niets nieuwe relaties kunt benaderen én een klantrelatie kunt starten, ook als je geen verkoper bent

Wanneer het slim is om je product of dienst gewoon weg te geven

Wat je juist niet moet doen in het begin van een zakelijke relatie... ook al zweren vele verkopers hierbij

"Lekker boekje!"
Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'

15585

Gratis eBoek 

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers

De Grootste Valkuil - Harde lessen - De Ontdekking - Taart vs Muffins - Case KantoorMakeOvers - 7 Stappen naar slimme B2B marketing en sales - BONUS: het B2B Marketing en Sales Vliegwiel

"Lekker boekje!"

Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'