Hoe Arjan Dokter zijn netwerk onderhoudt – en uitbreidt – met publicaties op LinkedIn

In deze case laat ik je de Digitale Marketing zien van Arjan Dokter. Hij is eigenaar van Wibbens. Zoals bij zoveel ondernemers staat zijn agenda stampvol afspraken. Toch wilde hij nog een nieuwe formule in de markt zetten. Hiervoor zijn we samen gaan zitten in een Rocket Plan Traject.

Een glasheldere Business Alias: de HerstelRegisseurs

Arjan_Dokter_wibbens-circle

Arjan: “We hebben samen de HerstelRegisseurs bedacht, een nieuwe dienst met een eigen website, social media, nieuws en e-mail marketing. Hiermee gaan we actief richting de doelgroep.”

Omdat het een compleet nieuwe formule is in Letselschade, zijn we begonnen met het verzinnen van een duidelijke Business Alias. We verzonnen samen ‘de HerstelRegisseurs’. Wat doen de HerstelRegisseurs dan? Ze maken samen met het slachtoffer van een ongeval concrete stappen richting haalbare doelen in een hersteltraject. Ze regisseren de benodigde hulp, voor elke situatie specifiek en gericht op herstel. Dit communiceert richting de doelgroep heel duidelijk. 

Drukke ondernemer: slim automatiseren

In veel organisaties is de eigenaar of directeur onmisbaar in het salesproces. Hij of zij is vaak de enige met voldoende kennis om snel de vertaalslag van een probleem bij een potentiële klant te vertalen naar een concrete oplossing. Door dit maatwerk is je organisatie heel afhankelijk van jouw capaciteit. Dat is moeilijk opschalen, en zo ontstaat een bottleneck. Vaak lukt uitbesteden in de organisatie pas als de opdracht helemaal is uitgewerkt in een concrete offerte. 

Linked-In, professionele cases en email automation

Voor de HerstelRegisseurs hebben we een groot aantal praktijk cases uit laten werken door een professioneel schrijver. Deze verspreiden we onder de doelgroep op LinkedIn. Geïnteresseerde lezers kunnen zich vervolgens op de website inschrijven op de 2-wekelijkse casuïstiek mail, die met een email automation is ingericht.

Arjan_Dokter_wibbens-circle

Arjan: “We hebben cases uit de praktijk laten uitwerken door een professioneel schrijver en deze verspreiden we in onze netwerken op LinkedIn.”.

Hier zie je bijvoorbeeld een interessante case die is gedeeld op LinkedIn. De case gaat over Gerrie, die als kleuter slachtoffer werd van een ongeval. Nadat een herstelregisseur van Wibbens was ingeschakeld, kon de zaak tot een eindafwikkeling komen. Wel was Gerrie toen bijna 25 jaar…

Deze ene case bereikt ruim 2800 mensen in en rondom het netwerk van Arjan. En we hebben er nog 15 klaarstaan.

Dit verstevigt zijn autoriteit in zijn nieuwe markt, het levert bereik op, en het trekt natuurlijk bezoekers naar zijn website. 

case-arjan-dokter-linkedin-email-automation

De expertise van Arjan is pas nodig bij een concrete case

Wanneer de lezer zelf een case heeft waarvoor de aanpak van de HerstelRegisseurs geschikt is, wordt contact met Arjan opgenomen. Pas dan komt zijn expertise eraan te pas. Tot dit moment is alles geregeld met de tekstschrijver en de BusinessRocketeers. Dat scheelt Arjan ontzettend veel tijd. Terwijl de potentiële klant al wel veel waardevolle contactmomenten heeft gehad. 

Arjan_Dokter_wibbens-circle

‘Lezers die doorklikken schrijven zich op de website in op de twee-wekelijkse casuïstiek mail, die door de BusinessRocketeer is ingericht. Zo blijven we in contact’.

Digitale Marketing Instrumenten

De volgende digitale marketing instrumenten zijn ingezet bij de HerstelRegisseurs van Wibbens: 

Business to business ondernemers strategie digitale marketing lead generatie