Wat zet je op je B2B website #2 – Een pakkende Visual

Wat zet je als business to business ondernemer op je website? Overstijg de leuke online folder met deze praktische tips en templates voor je B2B website. Je kunt ze zo overnemen, aanpassen en op je website plaatsen. Je zult zien dat je website daardoor meer waardering krijgt en dat je meer leads vangt en weet te converteren tot klant.

#2. Zet een pakkende Visual op je B2B website

Bovenin de header heb je een pakkende visual nodig, waardoor jouw bezoeker direct een positieve indruk krijgt: hier zit ik goed, dit is precies wat ik zoek. Herkenning dus. Het is onderdeel van de 3 seconden regel: een bezoeker moet binnen 3 seconden getriggered zijn, anders vertrekt deze weer. Bedenk daarbij dat ruim de helft van jouw bezoekers mobiel zullen zijn. Kijk dus goed of je ook op mobiel direct de juiste aandacht trekt met je visual. Je kunt kiezen voor een visual die de hele achterkant beslaat, of een losstaande visual. Denk aan foto’s, iconen en cartoons. 

 

De Visual op de B2B website van Target Incident Intelligence

Target gebruikt machine learning en artificial intelligence om afwijkingen in big data te ontdekken. Het is ontzettend ingewikkelde materie met enorm veel toepassingen, typisch business to business. Daarom hebben we één toepassing als product-markt-combinatie apart gezet: Incident Intelligence. Hierbij wordt de techniek van Target gebruikt om incidenten op grote soft- en applicatie platformen vroegtijdig te kunnen signaleren. Hierdoor kun je veel sneller reageren. Het is niet ongewoon dat je als platform beheerder pas doorhebt dat er een grote storing is, wanneer de helpdesk overstroomt. De visual maakt dit ‘pijnlijk’ duidelijk bij de doelgroep.

Bekijk Incident Intelligence

B2B website Incident Intelligence

Meer online succes met je B2B website?

Wil je meer bereiken met je online instrumenten? Zorg er dan voor dat je B2B website echt meedoet in je strategie, dus optimaal samenwerkt met je ‘gewone’ sales én je andere instrumenten. Denk aan e-mail marketing, social media, etc. Wil je weten hoe je in Business to Business meer kunt bereiken met deze digitale instrumenten? Lees dan ook dit artikel:

Over de auteur

business to business digitale marketing coach Ivo van den Brink

Ivo van den Brink

Ivo is digital marketeer en MKB ondernemerscoach. Hij heeft de laatste jaren meer dan 80 MKB ondernemers geholpen met een goed afgestemde internet, marketing en sales strategie.

Business to business ondernemers strategie website email marketing

Wil jij meer business? Zorg dan voor een digitale BOOST.


LAAT HET ME ZIEN