Wat zet je als business to business ondernemer op je website? Overstijg de leuke online folder met deze praktische tips en templates voor je B2B website. Je kunt ze zo overnemen, aanpassen en op je website plaatsen. Je zult zien dat je website daardoor meer waardering krijgt en dat je meer leads vangt en weet te converteren tot klant.
#1. Zet een knallende Oneliner op je B2B website
De Oneliner heeft op een B2B website een belangrijke functie. Je vat hier in één zin jouw toegevoegde waarde voor jouw klant samen. Deze Oneliner is een belangrijke factor in de eerste indruk die jouw bezoeker binnen 3 seconden moet krijgen.
Met een Oneliner kun je twee kanten op:
- plakken: je benadrukt de oplossing die jij jouw klant kunt brengen
- schuren: je benadrukt de pijn die jouw klant heeft
Beide hangen direct samen met de Unique Buying Reasons van je klant: denk vanuit zijn of haar perspectief. De keuze voor plakken of schuren hangt vaak af van de behoefte van jouw doelgroep. Is die manifest/bewust? Of latent/onbewust? Bij een manifeste behoefte kun je beter direct ‘plakken’. Denk aan een bordje langs de snelweg: ‘tankstation over 3km’.
Het wordt anders als je automobilisten wilt aanspreken op CO2 uitstoot. Niemand wil een vieze vervuiler zijn, maar nog lang niet iedereen is er aan toe om echt actie te ondernemen. Het speelt vaak nog een onbewuste rol: het is een latente behoefte. In dit geval zou je je doelgroep kunnen triggeren tot nadenken door te schuren. Bijvoorbeeld met een zin als ‘Papa, wat doe jij om de opwarming van de aarde te stoppen?’
Meer over Unique Buying Reasons
De Oneliner op de B2B website van Kim Spinder
Kim Spinder helpt grote en middelgrote organisaties (denk aan KLM, Ministeries, Bavaria, maar ook scholengemeenschappen en gemeenten) weer innovatief te worden, echt Business to Business dus. Zij schuurt tegen de pijn van veel managers, dat veel goede ideeën in hun organisatie verdwijnen. Deze manager gaat pas werken aan innovatiekracht, als deze zich bewust is van het probleem.
Bekijk ook Avanteers.nl en Kimspinder.nl
Lees ook dit artikel over de marketing en sales strategie van Kim Spinder:
Meer online succes met je B2B website?
Wil je meer bereiken met je online instrumenten? Zorg er dan voor dat je B2B website echt meedoet in je strategie, dus optimaal samenwerkt met je ‘gewone’ sales én je andere instrumenten. Denk aan e-mail marketing, social media, etc. Wil je weten hoe je in Business to Business meer kunt bereiken met deze digitale instrumenten? Lees dan ook dit artikel:
Over de auteur
Ivo van den Brink
Ivo is digital marketeer en MKB ondernemerscoach. Hij heeft de laatste jaren meer dan 80 MKB ondernemers geholpen met een goed afgestemde internet, marketing en sales strategie.