In deze case laat ik je de Digitale Marketing en Hapklare Brokken zien van Kim Spinder. We hebben 3 websites voor haar neergezet. Ze is de ondernemer achter Avanteers.nl, staat vaak voor volle zalen vanuit kimspinder.nl, en is de beweging wequitmail.nl met het Nationale EmailDieet gestart. We hebben dit in één WordPress installatie gebouwd, want dat is voor Kim makkelijker te onderhouden. Voor ons was het efficiënter om het zo te bouwen.
O ja, nog één dingetje: jullie mogen geen e-mail gebruiken
Door WeQuitMail hadden we één complicerende factor: we mochten geen email gebruiken in de funnel van Kim. En dat was wel even een dingetje, want wij van de BusinessRocketeer zijn er inderdaad aan verslaafd. Heel veel marketing automatisering en CRM’s zijn gebaseerd op email. Een grote uitdaging dus, die we toch hebben opgelost. Tipje van de sluier: WhatsApp.
Last van maatwerk: eerst een slim Rocket Plan
We zijn eerst gaan zitten in een Rocket Plan Traject. Kim vond het lastig dat ze altijd zoveel maatwerk trajecten deed. Denk aan innovatietrajecten voor grote organisaties zoals KLM, Bavaria, Provincies, Ministeries, etc. Er ging heel veel tijd zitten in de offertetrajecten, en dat was moeilijk verkopen.
Een glasheldere Business Alias: de InnovatieWasstraat
We zijn begonnen met het verzinnen van een sterke Business Alias. We verzonnen samen ‘de InnovatieWasstraat’. Wat is dat dan? Dat is ‘een praktische uitgekiende methode waardoor jouw organisatie weer merkbaar beter kan innoveren’. Net als bij een auto: vies – wasstraat – schoon. Dit communiceert echt heel makkelijk, het is voor een potentiële klant binnen een paar seconden duidelijk wat Kim haar meerwaarde is.
Makkelijker verkopen: Maatwerk opknippen in Hapklare Brokken
Vervolgens zijn we op het maatwerk gaan zitten: dat hebben we ingedeeld in hapklare brokken. Haar kennis, blogs, cases, video’s presentaties, podcasts, etc: je mag hier gratis in grasduinen. Ze stuurt iedere week een interessant nieuwsitem, via Whatsapp. En dat is leuk om te ontvangen.
Daarnaast biedt Kim nu workshops, sessies, trainingen, en die kun je als brok zo los kopen. Programma’s worden uiteindelijk meer als maatwerk uitgerold. Maar ook deze bestaan nu vaker uit hapklare brokken. Kim kan hierdoor veel makkelijker actief verkopen. Offertes zijn nu vaak ‘één-regelig’.
Zo start Kim nieuwe relaties: mensen in de zaal uitnodigen om online de sheets nog even te bekijken
Hoe komt Kim aan nieuwe relaties? SEO? Nou, zo manifest is de behoefte aan meer innovatiekracht niet. Dus gaan mensen daar ook niet heel veel op zoeken. Maar er zitten wel honderden mensen per week naar haar te luisteren in de zaal. Wil je de presentatie nog even downloaden of nalezen? Ga dan naar innovatiewasstraat.com/presentatie.
Kim: “Ik vertel iedereen in de zaal dat ze mijn presentatie ook nog even kunnen downloaden. Op de download pagina staat nog veel meer innovatienieuws en je kunt je daarop ook abonneren: via WhatsApp”.
Inschrijven op Whatsapp Nieuwsbrief, opties downloaden
Op de landingspagina staan de sheets en video’s van andere presentaties, bijvoorbeeld die bij TEDx. Eenmaal op die pagina wordt je uitgenodigd om je in te schrijven op de WhatsApp nieuwsbrief. En dit zie je overal op website terug. Ook kun je een pdf downloaden met daarin alle hapklare brokken en tarieven. Doorspekt met mooie quotes van klanten. En dit allemaal zonder ook maar één email te ontvangen! Zo’n WhatsApp opt-in werkt geweldig.
Een Whatsapp nieuwsbrief: Zo doe je dat
Hoe werkt het dan met Whatsapp nieuws? Je stuurt Kim een app-je ‘nieuws’ en ontvangt dan elke maandag een berichtje. Bijvoorbeeld over de Case met het innovatietraject voor het Bavaria Radler ijsje. Compleet met een interview. Of het interview met auteur Esther Gons, verwerkt in een podcast. Je klikt op link in het Whatsapp berichtje en je komt direct in het artikel op de website.
Digitale Marketing zonder email: Dat kan dus heel goed
Kim stuurt iedere week op maandag ochtend een nieuwsbericht via WhatsApp. Ze heeft zo iedere week week een contactmoment met haar relaties. En dat zonder ook maar één email te versturen. En toch lukt het haar om deze relaties te interesseren in de rest van haar diensten. Dankzij het gemak van de Hapklare Brokken. Een bijzonder staaltje innovatie op het gebied van Digitale Marketing.
Kim: “Mijn relaties beginnen in de zaal, en gaan verder op WhatsApp.”
Gratis e-book
Hoe je makkelijk nieuwe zakelijke klanten krijgt zonder lastige salestrajecten
LAAT ME ZIEN HOE DIT WERKT
Preview
modal-
“Lekker boekje!”
Arjan Yspeert – Auteur ‘De Vrije Adviseur’