Met deze handige tool leer je je ideale klant extreem goed kennen

Er gebeurt iets gaafs bij jouw ideale klant. En dat veroorzaak jij...

Ik voorspel je dit: als je er achter komt wat voor invloed jij precies hebt op je ideale klant, dan weet je de rest van je relaties ook veel beter duidelijk te maken waarom jouw product of dienst zo DAMN' GOED is:

br-ivo-mugshot

Ivo van den Brink

BusinessRocketeer voor B2B Ondernemers

Met deze handige training leer je je ideale klant extreem goed kennen

Als je kijkt naar jouw ideale klant: die ene die bijna alles bij jou koopt. Ja die.

Wat had deze klant voordat deze jouw product kocht? En wat heeft die klant, na aankoop van jouw product?

En wat voelt die klant? Voor aankoop? En erna?

Hoe ziet zijn of haar gemiddelde dag eruit? Voordat deze jouw product kocht?En hoe ziet die zelfde dag eruit, na aankoop van jouw product?

Wat is zijn status? Voor en na aankoop?

Als je dit inzichtelijk weet te maken, dan leer je je ideale klant extreem goed kennen. En je weet precies hoe jij het verschil maakt. Dat kun je genadeloos inzetten in je marketing en sales, om een ijzersterk verhaal neer te zetten richting je andere relaties.

Je kunt deze ondernemerstraining hier op Youtube bekijken.

De VOOR en NA matrix

Met de VOOR en NA matrix bekijk je het verschil wat jouw product of dienst maakt op vier kenmerken:

  1. wat jouw klant HEEFT
  2. wat jouw klant VOELT
  3. wat voor GEMIDDELDE DAG jouw klant heeft
  4. wat voor STATUS jouw klant heeft

Vorige week heb ik de matrix in een training van 9 internationale Energy Startups van Rockstart toegepast. Ik heb de Keynote nog even in het Nederlandse voor je opgenomen. Je kunt deze ondernemerstraining hier op Youtube bekijken.

De VOOR en NA matrix is een ijzersterke basis voor je SALES PITCH

De VOOR en NA matrix is een ijzersterke basis voor je salespitch, omdat je op deze manier direct kunt aansluiten bij het probleem van je klant. Door vervolgens naadloos over te schakelen op de gewenste situatie, ontstaat al snel verlangen: dit zijn de cruciale stappen in het begin van je salespitch!

Met de VOOR en NA matrix voorkom je een saai en technisch verhaal

Veel ondernemers hebben de neiging om met hun relatie direct in de techniek te duiken: de WAT. De gemiddelde klant zit hier helemaal niet op te wachten. Die valt in slaap bij een technisch verhaal. Gelukkig voorkom je dat door de VOOR en NA matrix in te vullen. Je weet dan veel beter wat jouw klant beweegt.

Conclusie en advies

Met de VOOR en NA matrix leer je je ideale klant extreem goed kennen. Je weet daardoor ook veel beter wat je bij je andere relaties teweeg kunt brengen. Door de VOOR en NA matrix in je salespitch te verwerken kun je een onweerstaanbaar aanbod doen: je sluit aan bij het probleem van je relatie en creëert daarna direct verlangen!

Gratis e-book

Hoe je makkelijk nieuwe zakelijke klanten krijgt zonder lastige salestrajecten

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers Raket

Waarom het wachten op aanvragen slecht is voor jou en je bedrijf... en wat je daarvoor in de plaats kunt doen

Hoe je uit het niets nieuwe relaties kunt benaderen én een klantrelatie kunt starten, ook als je geen verkoper bent

Wanneer het slim is om je product of dienst gewoon weg te geven

Wat je juist niet moet doen in het begin van een zakelijke relatie... ook al zweren vele verkopers hierbij

"Lekker boekje!"
Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'

15585

Gratis eBoek 

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers

De Grootste Valkuil - Harde lessen - De Ontdekking - Taart vs Muffins - Case KantoorMakeOvers - 7 Stappen naar slimme B2B marketing en sales - BONUS: het B2B Marketing en Sales Vliegwiel

"Lekker boekje!"

Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'