Zo zet Jan Wibbens zijn nieuwe Vertrouwensbureau neer in zijn netwerk: ook digitaal meteen goed

Jan Wibbens was tot voor kort mede-eigenaar van Wibbens arbeidskundig advies. Hij heeft zijn aandelen verkocht, behalve het onderdeel vertrouwenswerk. Dat moet opnieuw in de markt worden gezet. BusinessRocketeer wordt gevraagd om Jan te helpen met het lanceren van: Hét Vertrouwensbureau. Dat is mooi gelukt, klanten reageren positief en ook nieuwe relaties zien snel de toegevoegde waarde. En dat verslapt geen moment: ook na de introductie worden de relaties onderhouden door nuttige kennis te blijven leveren via mail en LinkedIn. Leer in 6 eenvoudige stappen hoe jij dit ook kunt bereiken.

 

Stap 1. Stel je doel

Jan is een ervaren externe vertrouwenspersoon, met name zijn deskundigheid als pre-mediator zorgt voor verheldering en rust. Van daaruit worden oplossingsrichtingen geadviseerd, zodat de betrokken partijen nieuwe keuzes kunnen maken. Jan vroeg zich af:

Hoe kunnen we het nieuwe vertrouwensbureau duidelijk introduceren in het bestaande netwerk? En hoe kunnen we dit ook digitaal meteen goed aanpakken?

Er was haast bij: de eerste opdrachten liepen al, en Jan wilde professioneel kunnen leveren aan de betrokken opdrachtgevers.

jan-wibbens-het-vertrouwensbureau
Ik wilde alles meteen goed neerzetten: de diensten, website, mail en vooral ook LinkedIn.

Stap 2. Maak een Rocket Plan

Om een gestructureerde basis te leggen in de marketing en sales zijn we gaan zitten in een Rocket Plan Traject. Samen bedachten we een strategie om Hét Vertrouwensbureau neer te zetten als een nieuwe organisatie:

  • De werkwijze van Hét Vertrouwensbureau als methode moet helder worden uitgelegd;
  • Via mail, bezoeken, de website en LinkedIn gaan we Hét Vertrouwensbureau introduceren in het bestaande netwerk;
  • Daarbij hebben we ook iets weg te geven: een procedure die je kunt hanteren in conflictsituaties;
  • We helpen klanten met informatieve cases en artikelen en verspreiden deze met mail en op LinkedIn;
  • Hiermee trekken we ook nieuwe relaties aan.

Stap 3. Richt de instrumenten in

Hét Vertrouwensbureau had al een mooie nieuwe huisstijl laten maken. Deze is als basis gebruikt bij het neerzetten van de website, op hetvtb.nl.

hetvtb-website-home

Om de methode en de diensten van Hét Vertrouwensbureau toe te lichten wordt van het beeldmerk een aantal varianten gemaakt. Deze afbeeldingen worden op de website gebruikt.

hetvtb-website-methode

De website besteedt veel aandacht aan de landelijk dekkende oplossing in meerdere disciplines rondom vertrouwensdiensten. Jan is dan wel alleen eigenaar, maar hij biedt voor ieder geschil teams op maat met een totaaloplossing.

Er wordt een procedure uitgewerkt en opgemaakt, en deze wordt als download aangeboden op de homepage en op een landingspagina. Hierbij wordt onderscheid gemaakt tussen een variant voor scholen en een variant voor overige organisaties. De procedure is na inschrijven direct te downloaden. Een automatisering in ActiveCampaign zorgt nog voor het nazenden van een persoonlijke mail met een downloadlink.

hetvtb-website-download

Stap 4. LAUNCH

De website is als eerste live gezet, zodat de eerste opdrachten konden worden opgeleverd vanuit een duidelijk herkenbare organisatie. Daarna wordt het netwerk via mail op de hoogte gebracht en op LinkedIn worden de eerste artikelen gedeeld. Hét Vertrouwensbureau is in business!

Stap 5. Het resultaat

De introductie is nog maar net achter de rug en de eerste resultaten zijn zichtbaar: Hét Vertrouwensbureau wordt positief ontvangen. De meeste opdrachtgevers ervaren het meteen als ‘vertrouwd’ en ‘professioneel’. De procedure op de website wordt meteen een aantal keer gedownload. Het eerste artikel op LinkedIn, over de methode van Hét Vertrouwensbureau, wordt door bijna een vijfde van Jan’s netwerk gelezen en 22 keer geliked:

jan-wibbens-het-vertrouwensbureau
Mijn klanten reageren positief en nieuwe relaties snappen direct waar wij ze goed mee kunnen helpen.

Stap 6. Continue aandacht voor relaties

We zijn nog druk bezig met het schrijven van klantcases en een aantal kennisartikelen. Daarmee gaan we de mail-automatisering vullen en nieuwsbrieven maken, zodat geïnteresseerde relaties regelmatig nuttige kennis over vertrouwenswerk krijgen. Hiermee kunnen we de relaties (nog) beter onderhouden dan met alleen persoonlijk contact. Zo is Hét Vertrouwensbureau bovendien altijd dichtbij: ze zijn vanuit de website, mail of de eerder gedownloade procedure met een paar kliks of met één telefoontje in te schakelen bij een dreigend conflict. En daar wil je als opdrachtgever niet te lang mee wachten, want escalatie dreigt al snel.

Business to business ondernemers strategie digitale marketing lead generatie

De introductie van Hét Vertrouwensbureau met een combinatie van digitale instrumenten en direct contact zorgde voor snelheid, duidelijkheid en meteen een positief imago. Dat was met traditionele marketing en sales niet gelukt. Zolang Hét Vertrouwensbureau de relaties onderhoudt met direct contact én email én LinkedIn, zal dit ook de komende jaren zijn vruchten afwerpen. 

Over de organisatie:
Hét Vertrouwensbureau helpt bij geschillen en conflictsituaties. Ook op scholen, waar vertrouwenszaken net even anders lopen. Dat begint met verheldering: een vertrouwelijke intake om het complete verhaal van álle betrokkenen te achterhalen. Vervolgens worden de mogelijke oplossingsrichtingen geadviseerd, die ook daadwerkelijk door een team van specialisten uitgevoerd kunnen worden.

Aantal specialisten: 6

Gratis e-book

Hoe je makkelijk nieuwe zakelijke klanten krijgt zonder lastige salestrajecten

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers Raket

Waarom het wachten op aanvragen slecht is voor jou en je bedrijf... en wat je daarvoor in de plaats kunt doen

Hoe je uit het niets nieuwe relaties kunt benaderen én een klantrelatie kunt starten, ook als je geen verkoper bent

Wanneer het slim is om je product of dienst gewoon weg te geven

Wat je juist niet moet doen in het begin van een zakelijke relatie... ook al zweren vele verkopers hierbij

"Lekker boekje!"
Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'

15585

Gratis eBoek 

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers

De Grootste Valkuil - Harde lessen - De Ontdekking - Taart vs Muffins - Case KantoorMakeOvers - 7 Stappen naar slimme B2B marketing en sales - BONUS: het B2B Marketing en Sales Vliegwiel

"Lekker boekje!"

Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'