Hoe Alfred Makelaars en Adviseurs online en offline marketing structureert tot één vloeiende dienstverlening

Alfred Makelaars en Adviseurs is al meer dan 50 jaar de marktleider op de betere woningmarkt in Haren en Groningen. Met hun diensten staan ze voor meerwaarde: gedegen en specialistische kennis van de huizenmarkt en hypotheken, een uitgebreid netwerk en krachtige presentaties. Maar ook: oprecht enthousiasme. Ze zijn al langer bezig met 'online', daarin hebben ze een voorsprong. Maar de integratie van online met offline diensten wilde eigenaar Mark Pieter Bakker verbeteren. Samen werken we de Woonadvies Sessies uit, die de link vormen tussen het online en offline kanaal. Hoe we dat hebben gedaan? In zes eenvoudige stappen. Dat kun jij ook:

Stap 1. Stel je doel

Mensen die op zoek zijn naar een ander huis doen dit tegenwoordig online: ze kijken op Funda en op websites van makelaars. Als ze geïnteresseerd zijn in een huis nemen ze contact op voor een bezichtiging met de verkopende makelaar, al dan niet via een eigen makelaar. De bezichtiging en de verdere dienstverlening vindt vervolgens offline plaats. Deze twee stromen werken grotendeels apart van elkaar. Het initiatief voor het omzetten van deze interesse naar een concrete afspraak wordt volledig aan de klant overgelaten. Net als in de autowereld: kom maar kijken de koffie staat klaar. Maar wat als je deze klant online én offline een stap verder helpt in hun oriëntatie? Zodat je de kans vergroot dat je deze klant kunt helpen met je diensten? Mark Pieter Bakker wil de marketing en sales instrumenten van Alfred hier gestructureerd op inrichten.

Mark Pieter Bakker Business Rocketeer
Ik wilde meer structuur en flow in onze online en offline dienstverlening
Mark Pieter Bakker - Alfred Makelaars en Adviseurs

Stap 2. Maak een Rocket Plan

We zijn gaan zitten in een tweetal Rocket Sessies en binnen anderhalve week hadden we samen een nieuwe structuur uitgewerkt:

  • We bieden mensen die online zoeken diverse woonadviezen;
  • We bieden deze mensen vervolgens een woonadvies sessie aan;
  • Tijdens deze sessie kijken we hoe we optimaal kunnen helpen om deze woonwens te vervullen;
  • We doen een passend aanbod om deze diensten te verzorgen;
  • We gaan voor de klant aan de slag.

Stap 3. Richt de instrumenten in

Voor Alfred is een nieuwe website ontwikkeld door WP Specialists. Hieraan zijn de marketingtools van Business Rocketeer toegevoegd voor de leadgeneratie. Er is een aantal aparte leadpages gemaakt voor de Woonadvies Sessie, die goed vindbaar zijn op veelgebruikte zoektermen in Google.

Stap 4. LAUNCH

We focussen ons in eerste instantie op het vormgeven van de woonadvies sessies en de coaching van het team. Nog even en de eerste woonadvies sessies vinden plaats.

5. Het resultaat

De eerste woonadvies sessies worden ingepland. Wat we nu al merken is dat deze werkwijze ervoor zorgt dat Alfred zich actief richt op de woonwens van de klant. Hierdoor kunnen we veel beter aangeven welke meerwaarde we deze klant kunnen bieden. De klant kan zo op een laagdrempelige manier kennismaken met deze meerwaarde en vervolgens een gedegen keuze maken of ze hiervan gebruik willen maken. Door zo vaak mogelijk dezelfde stappen te nemen met klanten ontstaat duidelijkheid. Het zorgt ook voor optimalisatie, omdat de ervaring van alle verschillende makelaars en medewerkers van Alfred in deze structuur wordt verwerkt.

Mark Pieter Bakker Business Rocketeer
We achterhalen nu sneller de woonwensen van onze klanten, waardoor we beter aan kunnen geven op welke punten we concrete meerwaarde bieden. 
Mark Pieter Bakker - Alfred Makelaars en Adviseurs

Stap 6. Continue aandacht voor relaties

Iedereen die niet meteen de knoop doorhakt om een van de diensten van Alfred in te schakelen blijft in contact dankzij de inspirerende woonadviezen en verhalen van klanten. Hierdoor blijft de nieuwe relatie warm. De woonadviezen bevatten tevens informatie over links naar huizen die goed bij de klant zouden passen. Hierdoor blijft de drempel laag om later alsnog tot actie over te gaan en Alfred hiervoor in te schakelen.

Business to business ondernemers strategie digitale marketing lead generatie

Over de organisatie:

Alfred Bakker Makelaars is al meer dan 50 jaar de spil in de betere woningmarkt in Haren, Groningen en wijde omgeving. Ze werken vanuit kantoren in Haren en Groningen, met een team van 5 makelaars en 3 binnendienst medewerkers.

Gratis e-book

Hoe je makkelijk nieuwe zakelijke klanten krijgt zonder lastige salestrajecten

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers Raket

Waarom het wachten op aanvragen slecht is voor jou en je bedrijf... en wat je daarvoor in de plaats kunt doen

Hoe je uit het niets nieuwe relaties kunt benaderen én een klantrelatie kunt starten, ook als je geen verkoper bent

Wanneer het slim is om je product of dienst gewoon weg te geven

Wat je juist niet moet doen in het begin van een zakelijke relatie... ook al zweren vele verkopers hierbij

"Lekker boekje!"
Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'

15585

Gratis eBoek 

Slimme Marketing en Sales voor B2B Ondernemers

De Grootste Valkuil - Harde lessen - De Ontdekking - Taart vs Muffins - Case KantoorMakeOvers - 7 Stappen naar slimme B2B marketing en sales - BONUS: het B2B Marketing en Sales Vliegwiel

"Lekker boekje!"

Arjan Yspeert - Auteur 'De Vrije Adviseur'