Hoe de DossierDoctors premies omlaag krijgen, en waarom ze deze kennis gewoon weggeven

MKB Ondernemer Thijs Oosterhuis van de DossierDoctors begeleidt ondernemingen (groot MKB en daarboven) op het gebied van arbeidsongeschiktheidspremies. Met hun kennis zijn ze de markt altijd een stap voor. Hij weet precies hoe zijn klanten kunnen besparen, en die kennis geeft hij ieder jaar weg. Klanten zijn daar natuurlijk blij mee.

Rocket Plan

Thijs en ik zijn samen gaan zitten in een Rocket Plan Traject. Daarin bedachten we een mooie weggever: de Premie Reductie Analyse. Hiermee kunnen de DossierDoctors heel snel -gratis- aantonen ‘hoeveel en op welke gebieden we winst voor je kunnen halen, zonder dat je zelf in de materie hoeft te duiken’. Thijs heeft meer dan 35 jaar ervaring, dus voor hem is het een kleine moeite om de beschikking van de belastingdienst te analyseren. Voor de klant is dit van grote waarde.

Ieder jaar een e-mail campagne

Ieder jaar, rond november wanneer de blauwe envelop op de mat valt, stuurt Thijs een e-mail campagne onder zijn relaties (grote organisaties met veel personeel). Een deel hiervan is al klant, en een deel nog niet.

In de mail biedt Thijs de Premie Reductie Analyse GRATIS aan. Voor klanten is dit een handige herinnering: ik moet de beschikking naar Thijs sturen, anders ben ik straks te laat en dan betaal ik teveel. Iedereen die de analyse wil gebruiken klikt in de mail. De backoffice van de DossierDoctors krijgt vervolgens een alert, zodat deze klant direct kan worden opgevolgd.

Voor een aantal prospects in de mailinglist is het een aanleiding om het een keer te proberen: eens kijken of de DossierDoctors kunnen besparen!

Een tevreden klant

Als Thijs met de Premie Reductie Analyse berekent hoeveel zijn klant of prospect kan besparen, weet hij precies welke maatregelen moeten worden genomen om de besparing te realiseren. Voor dit vervolgtraject brengen De DossierDoctors een offerte uit. Deze investering staat niet in verhouding tot de besparing die het oplevert. De klant was al blij met de gratis analyse, en de offerte is een ‘no-brainer’. Het komt dan ook zelden voor dat een klant de offerte afwijst.

Conclusie

De aanpak van Thijs heeft een aantal sterke punten. Allereerst zie je dat weggeven loont: Thijs maakt zijn klanten en prospects blij met gratis advies. Het leidt vervolgens tot een vervolgtraject dat een win-win situatie oplevert. De email versnelt de strategie enorm. Het is simpelweg niet te doen om alle relaties van Thijs te bellen, te bezoeken of om brieven te schrijven. De emailmarketing zorgt ervoor dat iedereen in ieder geval het sympathieke aanbod krijgt, en dat vervolgens de meest gemotiveerde relaties hier gebruik van maken. Thijs en zijn collega’s krijgen hiervan een melding, die ze direct opvolgen. Vervolgens kunnen ze zich op deze klanten focussen.

thijs_oosterhuis_cirkel-150x150

Ieder jaar mailen we onze relaties met de Premie Reductie Analyse: deze levert direct kennis en geld op en dat schept vertrouwen.

Thijs Oosterhuis – DossierDoctors
BR-icons-plan

Online succes begint met een goed plan. Een Rocket Plan.


AAN DE SLAG

Preview
modal-